Door Eline | 02-01-2019

Zo maak jij van je goede voornemens een groot succes - 3 tips

Afvallen, sporten en/of gezonder eten

Staat één van deze goede voornemens ook op jouw lijstje? Dat is niet gek. Ongeveer 80% van de Nederlanders start 2019 met goede voornemens. Afvallen staat bij de meeste mensen bovenaan. Toch lukt het slechts weinig mensen om de voornemens echt waar te maken. Niet zo raar als je de betekenis van het woord bekijkt..

Betekenis ' voornemens' Van Dale
''voor·ne·men (nam zich voor, heeft zich voorgenomen): het plan hebben om''


Uitstelgedrag ligt op de loer.

Een plan hebben is wat anders dan de stap daadwerkelijk zetten. En alleen acties leiden uiteindelijk tot resultaat. Ben jij al begonnen met het waarmaken van je voornemens? 
Ja? Perfect ga zo door.  Nee? Wat houd je tegen om nu te starten?

Is het je eerder niet gelukt je voornemens vol te houden, dan is het bij een zuchtje tegenwind, makkelijk om in de slachtofferrol te kruipen: ‘’het is me vorig jaar niet gelukt, dus zal het me dit keer ook wel niet lukken’’. Grote kans dat je het dan inderdaad niet gaat doen.

In dit blog daarom drie acties, die je helpen het zo aan te pakken, dat jij wel je doel bereikt. Zou dat niet fantastisch zijn?
 

1. Verbeter jezelf krachtig

Om te beginnen verbeter je jezelf iedere keer als dat nodig is. Hoor je ergens in je hoofd het stemmetje dat zegt: ‘’het zal me dit keer ook wel niet lukken'' dan verander jij het bewust naar ''het gaat me dit keer lukken!’’. En iedere keer dat je dit zegt (of denkt), zit of sta je bewust even rechtop, hoofd omhoog en schouders naar achteren: Jij kan dit!


2. Neem een besluit

Ben jij bereid er echt voor te gaan? Wil jij doen wat nodig is: Minder eten, bewuste keuzes maken, switchen van en/en naar of/of, nee zeggen, terwijl anderen wel wat eten, het koud krijgen, honger (of lekkere trek) weerstaan, moeilijke momenten overwinnen, doorzetten ondanks tegenslagen, etc...

Kortom: accepteer je ook de negatievere consequenties van je keuze, en dus van je doel en ben jij ondanks dat bereid er echt voor te gaan, is opgeven geen optie voor jou? Top! Dan is dit dé start naar jouw slanke mindset! 

Schrijf je besluit maar op. Ik besluit:................................


3. Schrijf, roep, vertel, schreeuw je doel van de daken

Bepaal een concreet, haalbaar en aantrekkelijk doel. 
Stel; je gaat in juli op vakantie en je wilt voor die tijd wat strakker in je vel zitten. Een goed doel is dan bijvoorbeeld: Voor 15 juli ben ik 10 kilo afgevallen. Ik sport drie keer in de week en voel mezelf weer energiek’’. 

Moet je heel veel afvallen, dan raden we je aan je doel op te knippen in stukjes. Eerst maar eens -5 kilo, hoe ga je dat bereiken? Hoe vier je je succes als je het haalt. Daarna ga je verder met de volgende 5, etc. 

Vervolgens zorg je dat je niet meer om je eigen doel heen kunt. Vertel het iedereen die je tegenkomt, schrijf het op en plak het op de koelkast, maak een moodboard, schreeuw het (als je even alleen bent) zo hard mogelijk door de kamer en visualiseer je doel. Dit houd je minimaal 4 dagen vol, elke dag opnieuw confronteer jij jezelf zo vaak mogelijk met je doel. Het delen met anderen zijn bewezen succesfactoren, belangrijk dus! 

De eerste stap naar slank en zelfverzekerd over het strand lopen is gezet met het lezen van dit blog. Nu oefenen; aan de slag!

En als je dan je eerste slagen hebt gemaakt, hou het dan vol! Wees trots op jezelf en geef niet op! Lees meer tips om het afvallen vol te houden.

Heel veel succes!

Groeten van Eline


     

0 reacties op: Zo maak jij van je goede voornemens een groot succes - 3 tips
- SCHRIJF EEN REACTIE -










Skinnyminds - Het geheim van slanke mensen