Door Eline | 11-04-2018

Slank en fit de zomer in

Met net dat beetje extra energie!

De zon schijnt, de vogels fluiten en kinderen spelen buiten, kortom de zomer komt eraan! Hoog tijd om van die bank af te komen, te genieten van een flinke dosis vitamine D, maar bovenal voor jou zomerdoel gaan! 

Met deze beweegtips speciaal voor de zomer word jij fit, met plezier!

 

Word fit, zonder dat het op sporten lijkt.

  1. Bel je beste vriendin en maak een lange wandeling. Vergeet niet onderweg te stoppen voor een waterijsje! In een raketje zitten maar 45 kcal. Een prima tussendoortje.
  2. Vervang je schaatsen voor skeelers. Lachen geblazen en je bent zonder dat je het doorhebt flink aan het bewegen. Want zeg nou zelf, een rondje skeeleren is toch veel leuker dan joggen?
  3. Ga elke ochtend een paar minuten touwtjespringen in de tuin. Daar verbrand je in korte tijd veel calorieën mee. Begin met een minuut totaal en bouw het rustig op.
  4. Doe de hoelahoep! Maak er een wedstrijdje van. Wie houdt de hoepel het langs van de grond? 

 

Met een uur hoelahoepen verbrand je al snel 400 kilocalorieën*. Benieuwd hoeveel calorieën jij met de andere sporten verbrandt? Doe hier de check.

 

Snel fit!

Met deze drie 8-minuten oefeningen voel jij je binnen no-time fit. Elke oefening doe je 40 seconden, met 20 seconden rust tussendoor. Uitleg van de oefeningen vind je in dit document.

DAG 1 DAG 2 DAG 3
Jumping jacks Hoge knie Jumping jacks
Squats Crunches Chair dips
Crunches Push ups Lunges
Hoge knie Wall sit Crunches
Wall sit Mountain climbers Hoge knie
Chair dips Crunches Squats
Crunches Jumping jacks Plank
Push ups Burpees Crunches


Bekijk hier het filmpje voor extra tips om lekker buiten te sporten, zet hem op!

* Het aantal calorieën dat genoemd wordt is een schatting. Het precieze aantal calorieën dat je per sport verbrandt is afhankelijk van je inspanning en gewicht.
 


     

0 reacties op: Slank en fit de zomer in
- SCHRIJF EEN REACTIE -












Skinnyminds - Het geheim van slanke mensen