Door Chanté Samuel | 27-12-2018

8 concrete tips voor snel afvallen

Wanneer je eenmaal hebt besloten dat je kilo's wil verliezen, wil je natuurlijk zo snel mogelijk resultaat zien. Op naar dat mooie jurkje, die slanke benen en dat goede gevoel! Met deze 8 concrete tips val jij snel af. Zonder afzien, mét blijvend resultaat. 
 

  • Snel afvallen doe je met je ideale kcal inname

Voor snel afvallen geldt een simpele rekensom: krijg je minder kcal binnen dan je verbrandt, dan val je af. Je lichaam spreekt dan je vetreserves aan om z'n functies uit te voeren. Gevolg: je wordt slanker! Het werk ook zo: als je evenveel kcal (energie) eet en drinkt als je lichaam verbrandt om zijn functies uit te voeren, dan blijf je op gewicht. Als je meer kcal (energie) inneemt dan je verbrandt, dan kom je aan. Het te veel aan kcal dat je eet of drinkt wordt in je lichaam omgezet in vet. Je wordt dus dikker.

Reken hier uit hoeveel calorieën jij verbrandt en wat jouw ideale calorie inname is om af te vallen. Je kunt daarbij zelf je afslanksnelheid kiezen! Heb je de tool ingevuld, dan weet je hoeveel kcal jij kunt eten op een dag. Als je je daaraan houdt, kun je starten met snel afvallen. 

 

  • Geen dieet! Kies zelf een lekker basiseetpatroon

Weet je wat jouw ideale kcal inname is? Stel dan zelf, op basis van dit aantal kcal, een lekker basiseetpatroon samen. Kies je eigen ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. Dat heeft een heel groot voordeel: doordat je zelf kiest, neem je alleen wat je lekker vindt. Dat maakt het een stuk makkelijker om afvallen vol te houden, waardoor jij sneller je resultaat bereikt. Echter, als je wil minderen in calorieën is het wel handig om slimme keuzes te maken. Met deze 14 tips vind je genoeg inspiratie om zelf een gezond en lekker basiseetpatroon te ontwikkelen. 

 

  • Blijf realistisch

Snel afvallen en snel resultaat zien is natuurlijk super, maar blijf wel realistisch in wat haalbaar is én wat goed voor je is. Crashdiëten of streng diëten werkt alleen averechts. Misschien val je eerst wel snel af, maar omdat je jezelf als het ware 'uithongert' zal je sneller aankomen wanneer je weer 'normaal' gaat eten. Zo word je, na veel pijn en moeite, nog zwaarder dan je was toen je begon: jojoën. Geen goed idee dus!

Wat veel beter werkt is eerlijke en haalbare doelen stellen. Ga niet extreem laag in calorieën of extreem vaak naar de sportschool. Kies een manier van afvallen die jij je leven lang zou kunnen volhouden. Zo boek je het snelst het beste resultaat. 
 

  • Ga op zoek naar je quick wins

Neem jouw dagelijkse eetpatroon eens onder de loep en ga op zoek naar jouw quick wins. Dat zijn slimme aanpassingen in je eetpatroon waarmee je gemakkelijk vele calorieën bespaart. Vervang bijvoorbeeld je dagelijkse glas fanta voor een claorie-arm drankje. Maak van vrijdag friet-dag bijvoorbeeld sushi dag en vervang volvette kaas voor 30+ kaas. Vraag jezelf af wat je wel vaak of regelmatig eet, maar waar je goed zonder zou kunnen leven. Kijk bijvoorbeeld eens naar lekker slank beleg voor op je boterham of haal inspiratie uit deze 15 lekkere tussendoortjes onder de 60 kcal!
 

  • Beweeg!

Je kunt je afvalsnelheid verhogen door in actie te komen. Door te sporten verbrand je meer energie, en kun je ervoor zorgen dat je lichaam meer calorieën verbrandt dan dat het middels voeding binnenkrijgt. Dus haal je sportoutfit uit de kast en ga ervoor. Met deze handige tool kun je precies uitrekenen hoeveel kcal je met je work-out hebt verbrand. Sporten is enorm helpend als je (snel) gewicht wil verliezen, maar niet noodzakelijk.

 

  • Bereid feestjes, etentjes en borrels voor

Afvallen en slanke keuzes maken is niet altijd makkelijk. Vooral niet tijdens feestjes, etentjes of andere gebeurtenissen waar lekker eten in overvloed is. Vaak kan het - ondanks dat je nog zo graag snel wil afvallen - toch gebeuren dat je op zo'n moment te veel eet. Om te voorkomen dat je snelle keuzes maakt waar je eigenlijk niet achter staat is het slim om feestjes, etentjes en borrels voor te bereiden. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af wat je op een verjaardag wil eten. Bijvoorbeeld: ik neem geen taart, bij de borrel kies ik voor drie lekkere hapjes en neem ik twee glaasjes wijn. Dat kun je inplannen, en zo weet je precies wat je de rest van de dag nog kunt eten. Ga je uit eten? Check dan vooraf de menukaart en maak alvast je keuze. Hier vind je meer handige tips over slank kiezen op verjaardagen of slank kiezen tijdens een etentje.

 

  • Geef jezelf een motivatieboost

Wil je snel kilo's verliezen, dan is het belangrijk dat afvallen voor jou prioriteit blijft. Herinner jezelf aan jouw doel. Visualiseer hoe jij eruit ziet als je je streefgewicht bereikt hebt. Wat doe je dan? Wat zie je in de spiegel? En wat trek je aan? Hang dat mooie jurkje dat je graag wil passen aan de kast en plak een leuke motiverende quote op de koelkast. Zorg dat jij jezelf regelmatig een boost geeft met motivatie. Want als jij zo doorgaat, dan is het bereiken van je doel slechts nog een kwestie van tijd. Vele dames gingen je voor, en vielen wel 10 tot 80 kilo af. Van hun verhalen en voor- en na foto's krijg je ongetwijfeld ook een heleboel motivatie en inspiratie. Alle leuke en motiverende succesverhalen lees je hier!
 

  • Geniet bewust van wat je wél eet

En tot slot, misschien wel de belangrijkste tip: geniet heel bewust van wat je wél eet. Dat maakt dat je niet bezig hoeft te zijn met alles wat je niet neemt. Keuzes maken hoort erbij in een slanke levensstijl. Bepaal van tevoren wat je wil eten en drinken en houd je aan de afspraak. Zo val je niet alleen snel af, maar houd je ook een supergoed gevoel!


     

0 reacties op: 8 concrete tips voor snel afvallen
- SCHRIJF EEN REACTIE -












Skinnyminds - Het geheim van slanke mensen